Moje nejoblíbenější knížky


Ahooj!
Knížky jsou pro mě únik z reality do úplně jiných světů a i když čtu hrozně ráda a přečetla jsem jich už hrozně moc, tak některé jsou pro mě prostě výjimečné. No a v dnešním článku bych se s tebou o tyhle svoje srdcovky chtěla podělit a budu ráda, když  mi do komentářů napíšeš zase svoje oblíbené knížky. :)



Anna ze Zeleného domu - Lucy Maud Montgomery
O téhle knížce už jsem tady kdysi psala - mamka ji koupila za pár korun jako knížku vyřazenou z městské knihovny a mně se ani zpočátku nechtělo si ji přečíst, ale potom jsem z ní byla opravdu nadšená a hlavní hrdinka Anna se stala takovým mým vzorem.


Černobílý svět - Kathryn Stockett
Příběh této knihy se odehrává v 50. letech v USA, v době, kdy postavení černochů a bělochů bylo opravdu nerovné. Tahle knížka ně mě silně zapůsobila, určitě stojí za přečtení! Ale jestli se ti nechce číst, film je taky super...



John Irving - Pravidla moštárny
Pravidla moštárny pro mě splňují všechny představy dobrého románu. Je to nesmírně silný a dojemný příběh.



Blues - Václav Hrabě
Tahle knížka změnila od základů můj postoj k poezii. Nikdy předtím mě nebavilo číst básně, ale ty od Hraběte jsou prostě tak skvělé, že jsem si je musela zamilovat. Vždycky když v Praze narazím na nějaké místo, které mi přijde z jeho básní povědomé, musím si pro sebe těch pár veršů potichu zopakovat.


Bajky Barda Beedleho - J. K. Rowling
Myslím, že tahle knížka by se mohla líbit i lidem, kteří nezbožňují Harryho Pottera tak, jako já. Všechny bajky jsou opravdu super, už se vidím, jak je jednou budu číst svým dětem (aby mi z nich nevyrostly mudlové, že jo). :D




Tobiáš Lolness - Timothée de Fombelle 
Rozhodně jedna z nejlepších knížek jaké jsem, kdy četla. Je dojemná a něžná, ale i dobrodružná a pěkně napínavá!


Tajná zahrada - Frances Hodgson Burnett
Romány ze staré Anglie prostě zbožňuju. Tajnou zahradu jsem dostala od babičky před pár lety a vracím se k ní stále dokola.




Ponorka - Joe Dunthorne
Mám slabost pro takové podivíny jako je Oliver Tate - hlavní hrdina téhle knížky. Je to tak trochu pozér, má  zálibu v cizích slovech, snaží se zachránit rozpadající se manželství svých rodičů a je zamilovaný do holky, která je snad ještě divnější než on.



Život za životem - Kate Atkinson
Nesmírně zajímavý román, který mi nabídl zase úplně jiný pohled na události první poloviny minulého století a vlastně na život vůbec.


Malý princ -  Antoine de Saint-Exupéry
Malého prince má rád snad každý! Pamatuju si, jak nám ho děda četl před spaním, když jsme byly se ségrou malé. Vždycky se mi líbila ta část s kreslením beránka, ale až když jsem byla starší a četla ho znovu, všímala jsem si dalších a dalších krásných myšlenek.




Čarodějnice - Roald Dahl
Čarodějnice jsou knížka mého dětství, četla jsem ji pořád dokola a dokola. Hrozně moc jsem se u ní bála, ale zároveň mě fakt bavila. Roald Dahl je prostě nejlepší.



Adele

4 komentáře:

  1. Anna ze zeleného domu je moje srdcovka z dětství. Mrkni mi na blog, mám tam záložku Knihy :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem jen Malého prince, ale tedy, super tupy, musím zčeknout ty Bajky!! :)
    www.jojovictus.blogspot.com

    OdpovědětVymazat